שמואל ב
שמואל ב א
שמואל ב פרק א
דוד נתבשר על מות שאול
1וַיְהִ֗י
אַֽחֲרֵי֙
א
שמ"ב א 1:
שמ"א לא 6
מ֣וֹת
שָׁא֔וּל
וְדָוִ֣ד
שָׁ֔ב
ב
שמ"ב א 1:
שמ"א ל 1,
17
מֵהַכּ֖וֹת
אֶת־הָעֲמָלֵ֑ק
וַיֵּ֧שֶׁב
דָּוִ֛ד
ג
שמ"ב א 1:
יהושע טו 31‡
בְּצִקְלָ֖ג
יָמִ֥ים
שְׁנָֽיִם׃
2וַיְהִ֣י
׀
בַּיּ֣וֹם
הַשְּׁלִישִׁ֗י
וְהִנֵּה֩
א
שמ"ב א 2:
ד 10
אִ֨ישׁ
בָּ֤א
מִן־הַֽמַּחֲנֶה֙
מֵעִ֣ם
שָׁא֔וּל
ב
שמ"ב א 2:
שמ"א ד 12
וּבְגָדָ֣יו
קְרֻעִ֔ים
ג
שמ"ב א 2:
שפט' ז 6‡
וַאֲדָמָ֖ה
עַל־רֹאשׁ֑וֹ
וַיְהִי֙
בְּבֹא֣וֹ
אֶל־דָּוִ֔ד
ד
שמ"ב א 2:
שמ"א כה 23
וַיִּפֹּ֥ל
אַ֖רְצָה
וַיִּשְׁתָּֽחוּ׃
3וַיֹּ֤אמֶר
לוֹ֙
דָּוִ֔ד
אֵ֥י
מִזֶּ֖ה
תָּב֑וֹאa2Sam.1.3אֵי מִזֶּה תָּבוֹאמאין באת?
וַיֹּ֣אמֶר
אֵלָ֔יו
מִמַּחֲנֵ֥ה
יִשְׂרָאֵ֖ל
נִמְלָֽטְתִּי׃
4וַיֹּ֨אמֶר
אֵלָ֥יו
דָּוִ֛ד
א
שמ"ב א 4:
שמ"א ד 16
מֶה־הָיָ֥ה
הַדָּבָ֖ר
הַגֶּד־נָ֣א
לִ֑י
וַ֠יֹּאמֶר
אֲשֶׁר־נָ֨ס
הָעָ֜ם
מִן־הַמִּלְחָמָ֗ה
וְגַם־הַרְבֵּ֞ה
נָפַ֤ל
מִן־הָעָם֙
וַיָּמֻ֔תוּ
וְגַ֗ם
שָׁא֛וּל
וִיהוֹנָתָ֥ן
בְּנ֖וֹ
מֵֽתוּ׃
5וַיֹּ֣אמֶר
דָּוִ֔ד
אֶל־הַנַּ֖עַר
הַמַּגִּ֣יד
ל֑וֹ
אֵ֣יךְ
יָדַ֔עְתָּ
כִּי־מֵ֥ת
שָׁא֖וּל
וִיהֽוֹנָתָ֥ן
בְּנֽוֹ׃
6וַיֹּ֜אמֶר
הַנַּ֣עַר
׀
הַמַּגִּ֣יד
ל֗וֹ
נִקְרֹ֤א
נִקְרֵ֨יתִי֙a2Sam.1.6נִקְרֹא נִקְרֵיתִיבמקרה הייתי
א
שמ"ב א 6:
שמ"א כח 4;
לא 6-1;
דהי"א י 10-4
בְּהַ֣ר
הַגִּלְבֹּ֔עַ
וְהִנֵּ֥ה
ב
שמ"ב א 6:
שמ"א לא 4-2
שָׁא֖וּל
נִשְׁעָ֣ן
עַל־חֲנִית֑וֹ
וְהִנֵּ֥ה
הָרֶ֛כֶב
וּבַעֲלֵ֥י
הַפָּרָשִׁ֖ים
הִדְבִּקֻֽהוּb2Sam.1.6הִדְבִּקֻהוּהשיגו אותו׃
7וַיִּ֥פֶן
אַחֲרָ֖יו
וַיִּרְאֵ֑נִי
וַיִּקְרָ֣א
אֵלָ֔י
וָאֹמַ֖ר
הִנֵּֽנִי׃
8וַיֹּ֥אמֶר
לִ֖י
מִי־אָ֑תָּה
*כְּתִיב וּקְרֵי
בתוך הטקסט המקראי, בעלי המסורה העירו מילים מסוימות אשר יש לקרוא אותן באופן שונה מהצורה הכתובה שלהן. המלה בצורתה הכתובה נקראת "כְּתִיב", ואופן קריאתה נקרא "קְרֵי".
מילות ה"כְּתִיב" מופיעות בסוגריים ובלי ניקוד ומיד אחריהן מילות ה"קְרֵי," באותיות כחולות. לדוגמה: ברא' ח 17: וּבְכָל־הָרֶ֛מֶשׂ הָרֹמֵ֥שׂ עַל־הָאָ֖רֶץ (הוצא) הַיְצֵ֣א אִתָּ֑ךְ ...
לעתים רחוקות, מופיע קרי ולא כתיב, כלומר מילה הנקראת למרות שאינה כתובה. לדוגמה: שפט' כ 13: וְלֹ֤א אָבוּ֙ בְּנֵ֣י בִּנְיָמִ֔ן לִשְׁמֹ֕עַ ...
יש גם מקרים אחדים של כתיב ולא קרי, כלומר מילה כתובה שאין לקרוא אותה. לדוגמה: ירמ' נא 3: אֶֽל־יִדְרֹ֤ךְ (ידרך) הַדֹּרֵךְ֙ קַשְׁתּ֔וֹ ...
(ויאמר)
וָאֹמַ֣ר
אֵלָ֔יו
א
שמ"ב א 8:
ברא' לו 12‡;
שמ"א טו 3;
ל 1
עֲמָלֵקִ֖י
אָנֹֽכִי׃
9וַיֹּ֣אמֶר
אֵלַ֗י
עֲמָד־נָ֤א
עָלַי֙
וּמֹ֣תְתֵ֔נִי
כִּ֥י
אֲחָזַ֖נִי
הַשָּׁבָ֑ץa2Sam.1.9שָּׁבָץמילה יחידאית; פחד גדול; או, מחלה, חולשת הגוף
כִּֽי־כָל־ע֥וֹד
נַפְשִׁ֖י
בִּֽי׃
10וָאֶעֱמֹ֤ד
עָלָיו֙
א
שמ"ב א 10:
שפט' ט 54
וַאֲמֹ֣תְתֵ֔הוּ
כִּ֣י
יָדַ֔עְתִּי
כִּ֛י
לֹ֥א
יִֽחְיֶ֖ה
אַחֲרֵ֣י
נִפְל֑וֹ
וָאֶקַּ֞ח
ב
שמ"ב א 10:
מל"ב יא 12
הַנֵּ֣זֶרa2Sam.1.10הַנֵּזֶרהכתר
׀
אֲשֶׁ֣ר
עַל־רֹאשׁ֗וֹ
ג
שמ"ב א 10:
במד' לא 50
וְאֶצְעָדָה֙b2Sam.1.10אֶצְעָדָהצמיד לרגל
אֲשֶׁ֣ר
עַל־זְרֹע֔וֹ
וָאֲבִיאֵ֥ם
אֶל־אֲדֹנִ֖י
הֵֽנָּה׃
11וַיַּחֲזֵ֥ק
דָּוִ֛ד
*כְּתִיב וּקְרֵי
בתוך הטקסט המקראי, בעלי המסורה העירו מילים מסוימות אשר יש לקרוא אותן באופן שונה מהצורה הכתובה שלהן. המלה בצורתה הכתובה נקראת "כְּתִיב", ואופן קריאתה נקרא "קְרֵי".
מילות ה"כְּתִיב" מופיעות בסוגריים ובלי ניקוד ומיד אחריהן מילות ה"קְרֵי," באותיות כחולות. לדוגמה: ברא' ח 17: וּבְכָל־הָרֶ֛מֶשׂ הָרֹמֵ֥שׂ עַל־הָאָ֖רֶץ (הוצא) הַיְצֵ֣א אִתָּ֑ךְ ...
לעתים רחוקות, מופיע קרי ולא כתיב, כלומר מילה הנקראת למרות שאינה כתובה. לדוגמה: שפט' כ 13: וְלֹ֤א אָבוּ֙ בְּנֵ֣י בִּנְיָמִ֔ן לִשְׁמֹ֕עַ ...
יש גם מקרים אחדים של כתיב ולא קרי, כלומר מילה כתובה שאין לקרוא אותה. לדוגמה: ירמ' נא 3: אֶֽל־יִדְרֹ֤ךְ (ידרך) הַדֹּרֵךְ֙ קַשְׁתּ֔וֹ ...
(בבגדו)
בִּבְגָדָ֖יו
א
שמ"ב א 11:
ברא' לז 29‡
וַיִּקְרָעֵ֑ם
וְגַ֥ם
כָּל־הָאֲנָשִׁ֖ים
אֲשֶׁ֥ר
אִתּֽוֹ׃
12א
שמ"ב א 12:
יא 26‡
וַֽיִּסְפְּדוּ֙
וַיִּבְכּ֔וּ
ב
שמ"ב א 12:
שפט' כ 26;
שמ"א לא 13;
שמ"ב ג 35
וַיָּצֻ֖מוּ
עַד־הָעָ֑רֶב
עַל־שָׁא֞וּל
וְעַל־יְהוֹנָתָ֣ן
בְּנ֗וֹ
וְעַל־עַ֤ם
יְהוָה֙
וְעַל־בֵּ֣ית
יִשְׂרָאֵ֔ל
כִּ֥י
נָפְל֖וּ
בֶּחָֽרֶב׃
ס
13וַיֹּ֣אמֶר
דָּוִ֗ד
אֶל־הַנַּ֨עַר֙
הַמַּגִּ֣יד
ל֔וֹ
אֵ֥י
מִזֶּ֖ה
אָ֑תָּה
וַיֹּ֕אמֶר
בֶּן־אִ֛ישׁ
גֵּ֥ר
עֲמָלֵקִ֖י
אָנֹֽכִי׃
14וַיֹּ֥אמֶר
אֵלָ֖יו
דָּוִ֑ד
אֵ֚יךְ
לֹ֣א
יָרֵ֔אתָ
לִשְׁלֹ֨חַ֙
יָֽדְךָ֔
א
שמ"ב א 14:
שמ"א כו 9,
11,
16
לְשַׁחֵ֖ת
ב
שמ"ב א 14:
שמ"א כד 7‡
אֶת־מְשִׁ֥יחַ
יְהוָֽה׃
15וַיִּקְרָ֣א
דָוִ֗ד
לְאַחַד֙
מֵֽהַנְּעָרִ֔ים
וַיֹּ֖אמֶר
גַּ֣שׁ
פְּגַע־בּ֑וֹ
א
שמ"ב א 15:
ד 10,
12
וַיַּכֵּ֖הוּ
וַיָּמֹֽת׃
16וַיֹּ֤אמֶר
אֵלָיו֙
דָּוִ֔ד
א
שמ"ב א 16:
יהושע ב 19;
מל"א ב 37;
יחז' לב 4;
מה"ש יח 6
*כְּתִיב וּקְרֵי
בתוך הטקסט המקראי, בעלי המסורה העירו מילים מסוימות אשר יש לקרוא אותן באופן שונה מהצורה הכתובה שלהן. המלה בצורתה הכתובה נקראת "כְּתִיב", ואופן קריאתה נקרא "קְרֵי".
מילות ה"כְּתִיב" מופיעות בסוגריים ובלי ניקוד ומיד אחריהן מילות ה"קְרֵי," באותיות כחולות. לדוגמה: ברא' ח 17: וּבְכָל־הָרֶ֛מֶשׂ הָרֹמֵ֥שׂ עַל־הָאָ֖רֶץ (הוצא) הַיְצֵ֣א אִתָּ֑ךְ ...
לעתים רחוקות, מופיע קרי ולא כתיב, כלומר מילה הנקראת למרות שאינה כתובה. לדוגמה: שפט' כ 13: וְלֹ֤א אָבוּ֙ בְּנֵ֣י בִּנְיָמִ֔ן לִשְׁמֹ֕עַ ...
יש גם מקרים אחדים של כתיב ולא קרי, כלומר מילה כתובה שאין לקרוא אותה. לדוגמה: ירמ' נא 3: אֶֽל־יִדְרֹ֤ךְ (ידרך) הַדֹּרֵךְ֙ קַשְׁתּ֔וֹ ...
(דמיך)
דָּמְךָ֖
עַל־רֹאשֶׁ֑ךָ
כִּ֣י
ב
שמ"ב א 16:
לוקס יט 22
פִ֗יךָ
עָנָ֤ה
בְךָ֙
לֵאמֹ֔ר
אָנֹכִ֥י
מֹתַ֖תִּי
אֶת־מְשִׁ֥יחַ
יְהוָֽה׃
ס
קינת דוד על שאול ויהונתן
17א שמ"ב א 17: ג 34-33; ירמ' ט 16; יחז' כו 17; לב 2, 16; דהי"ב לה 25 וַיְקֹנֵ֣ן דָּוִ֔ד אֶת־הַקִּינָ֖ה הַזֹּ֑את עַל־שָׁא֖וּל וְעַל־יְהוֹנָתָ֥ן בְּנֽוֹ׃ 18וַיֹּ֕אמֶר לְלַמֵּ֥ד בְּנֵֽי־יְהוּדָ֖ה קָ֑שֶׁתa2Sam.1.18לְלַמֵּד... קָשֶׁתאפשר לראות במילים אלו מן כתובת לקינה כמו שיש בראש מזמורי תהלים; או, דוד מבקש ללמד את בני ישראל שימוש בקשת כדי שיֵּדעו להילחם הִנֵּ֥ה כְתוּבָ֖ה א שמ"ב א 18: יהושע י 13 עַל־סֵ֥פֶר הַיָּשָֽׁרb2Sam.1.18סֵפֶר הַיָּשָׁרספר הצדיק; או, ספר הגיבור, אולי קובץ של סיפורים ושירי מלחמה (השווה תהל' קיב 2)׃ 19הַצְּבִי֙a2Sam.1.19הַצְּבִיהיופי, ההוד. המילה מתיחסת לשאול ויונתן או לעם ישראל יִשְׂרָאֵ֔ל עַל־בָּמוֹתֶ֖יךָ חָלָ֑ל אֵ֖יךְ נָפְל֥וּ גִבּוֹרִֽים׃ 20א שמ"ב א 20: מיכה א 10 אַל־תַּגִּ֣ידוּ בְגַ֔ת אַֽל־תְּבַשְּׂר֖וּ בְּחוּצֹ֣תa2Sam.1.20בְּחוּצֹתברחובות ב שמ"ב א 20: ירמ' מז 5‡ אַשְׁקְל֑וֹן ג שמ"ב א 20: שמות טו 21-20; שמ"א יח 6 פֶּן־תִּשְׂמַ֨חְנָה֙ ד שמ"ב א 20: יחז' טז 27, 57 בְּנ֣וֹת פְּלִשְׁתִּ֔ים פֶּֽן־תַּעֲלֹ֖זְנָה בְּנ֥וֹת ה שמ"ב א 20: שמ"א לא 4‡ הָעֲרֵלִֽים׃ 21א שמ"ב א 21: שמ"א לא 1 הָרֵ֣י בַגִּלְבֹּ֗עַ אַל־טַ֧ל וְאַל־מָטָ֛רa2Sam.1.21אַל־טַל וְאַל־מָטָרשלא ירד טל או גשם עֲלֵיכֶ֖ם וּשְׂדֵ֣י תְרוּמֹ֑ת כִּ֣י שָׁ֤ם נִגְעַל֙b2Sam.1.21נִגְעַלנמאס, נתלכלך מָגֵ֣ן גִּבּוֹרִ֔ים מָגֵ֣ן שָׁא֔וּל בְּלִ֖י ב שמ"ב א 21: ישע' כא 5 מָשִׁ֥יחַ בַּשָּֽׁמֶןc2Sam.1.21מָשִׁיחַ בַּשָּׁמֶןמגן היה מחוסה עור והיו מושחים שמן להגנה על העור וכדי שהחצים שיפגעו בעור יחליקו ממנו׃ 22א שמ"ב א 22: דבר' לב 42; ישע' לד 6 מִדַּ֣ם חֲלָלִ֗ים מֵחֵ֨לֶב֙ גִּבּוֹרִ֔ים ב שמ"ב א 22: שמ"א יח 4 קֶ֚שֶׁת יְה֣וֹנָתָ֔ן לֹ֥א נָשׂ֖וֹג אָח֑וֹר וְחֶ֣רֶב שָׁא֔וּל לֹ֥א תָשׁ֖וּב רֵיקָֽם׃ 23שָׁא֣וּל וִיהוֹנָתָ֗ן הַנֶּאֱהָבִ֤ים וְהַנְּעִימִם֙ בְּחַיֵּיהֶ֔ם וּבְמוֹתָ֖ם לֹ֣א נִפְרָ֑דוּ א שמ"ב א 23: ירמ' ד 13 מִנְּשָׁרִ֣ים קַ֔לּוּa2Sam.1.23מִנְּשָׁרִים קַלּוּהיו מהירים יותר מנשרים מֵאֲרָי֖וֹת גָּבֵֽרוּ׃ 24בְּנוֹת֙ יִשְׂרָאֵ֔ל אֶל־שָׁא֖וּל בְּכֶ֑ינָה א שמ"ב א 24: משלי לא 21 הַמַּלְבִּֽשְׁכֶ֤ם שָׁנִי֙a2Sam.1.24שָׁנִימדים אדומים, בגדי שרד אדומים עִם־עֲדָנִ֔יםb2Sam.1.24עֲדָנִיםקישוטים הַֽמַּעֲלֶה֙ עֲדִ֣י זָהָ֔ב עַ֖ל לְבוּשְׁכֶֽן׃ 25אֵ֚יךְ נָפְל֣וּ גִבֹּרִ֔ים בְּת֖וֹךְ הַמִּלְחָמָ֑ה יְה֣וֹנָתָ֔ן עַל־בָּמוֹתֶ֖יךָ חָלָֽל׃ 26צַר־לִ֣י עָלֶ֗יךָ אָחִי֙ יְה֣וֹנָתָ֔ן נָעַ֥מְתָּ לִּ֖י מְאֹ֑ד א שמ"ב א 26: שמ"א יח 4-1 נִפְלְאַ֤תָה אַהֲבָֽתְךָ֙ לִ֔י מֵאַהֲבַ֖ת נָשִֽׁים׃ 27אֵ֚יךְ נָפְל֣וּ גִבּוֹרִ֔ים א שמ"ב א 27: שמ"א ב 4 וַיֹּאבְד֖וּ כְּלֵ֥י מִלְחָמָֽה׃ פ