מלכים ב יא
מלכים ב פרק יא
עתליה משתלטת על כס המלוכה
1א
מל"ב יא 1:
דהי"ב כב 12-10
וַֽעֲתַלְיָה֙
אֵ֣ם
אֲחַזְיָ֔הוּ
*כְּתִיב וּקְרֵי
בתוך הטקסט המקראי, בעלי המסורה העירו מילים מסוימות אשר יש לקרוא אותן באופן שונה מהצורה הכתובה שלהן. המלה בצורתה הכתובה נקראת "כְּתִיב", ואופן קריאתה נקרא "קְרֵי".
מילות ה"כְּתִיב" מופיעות בסוגריים ובלי ניקוד ומיד אחריהן מילות ה"קְרֵי," באותיות כחולות. לדוגמה: ברא' ח 17: וּבְכָל־הָרֶ֛מֶשׂ הָרֹמֵ֥שׂ עַל־הָאָ֖רֶץ (הוצא) הַיְצֵ֣א אִתָּ֑ךְ ...
לעתים רחוקות, מופיע קרי ולא כתיב, כלומר מילה הנקראת למרות שאינה כתובה. לדוגמה: שפט' כ 13: וְלֹ֤א אָבוּ֙ בְּנֵ֣י בִּנְיָמִ֔ן לִשְׁמֹ֕עַ ...
יש גם מקרים אחדים של כתיב ולא קרי, כלומר מילה כתובה שאין לקרוא אותה. לדוגמה: ירמ' נא 3: אֶֽל־יִדְרֹ֤ךְ (ידרך) הַדֹּרֵךְ֙ קַשְׁתּ֔וֹ ...
(וראתה)
רָאֲתָ֖ה
כִּ֣י
מֵ֣ת
בְּנָ֑הּ
וַתָּ֨קָם֙
וַתְּאַבֵּ֔דa2Kgs.11.1תְּאַבֵּדהשמידה
אֵ֖ת
כָּל־זֶ֥רַע
הַמַּמְלָכָֽה׃
2וַתִּקַּ֣ח
יְהוֹשֶׁ֣בַע
בַּת־הַמֶּֽלֶךְ־י֠וֹרָם
אֲח֨וֹת
אֲחַזְיָ֜הוּ
א
מל"ב יא 2:
יב 2-1
אֶת־יוֹאָ֣שׁ
בֶּן־אֲחַזְיָ֗ה
וַתִּגְנֹ֤ב
אֹתוֹ֙
מִתּ֤וֹךְ
בְּנֵֽי־הַמֶּ֨לֶךְ֙
*כְּתִיב וּקְרֵי
בתוך הטקסט המקראי, בעלי המסורה העירו מילים מסוימות אשר יש לקרוא אותן באופן שונה מהצורה הכתובה שלהן. המלה בצורתה הכתובה נקראת "כְּתִיב", ואופן קריאתה נקרא "קְרֵי".
מילות ה"כְּתִיב" מופיעות בסוגריים ובלי ניקוד ומיד אחריהן מילות ה"קְרֵי," באותיות כחולות. לדוגמה: ברא' ח 17: וּבְכָל־הָרֶ֛מֶשׂ הָרֹמֵ֥שׂ עַל־הָאָ֖רֶץ (הוצא) הַיְצֵ֣א אִתָּ֑ךְ ...
לעתים רחוקות, מופיע קרי ולא כתיב, כלומר מילה הנקראת למרות שאינה כתובה. לדוגמה: שפט' כ 13: וְלֹ֤א אָבוּ֙ בְּנֵ֣י בִּנְיָמִ֔ן לִשְׁמֹ֕עַ ...
יש גם מקרים אחדים של כתיב ולא קרי, כלומר מילה כתובה שאין לקרוא אותה. לדוגמה: ירמ' נא 3: אֶֽל־יִדְרֹ֤ךְ (ידרך) הַדֹּרֵךְ֙ קַשְׁתּ֔וֹ ...
(הממותתים)
הַמּ֣וּמָתִ֔יםa2Kgs.11.2הַמּוּמָתִיםהעומדים להירצח; או, בשעה שממיתים אותם
אֹת֥וֹ
וְאֶת־מֵינִקְתּ֖וֹ
בַּחֲדַ֣ר
הַמִּטּ֑וֹת
וַיַּסְתִּ֧רוּ
אֹת֛וֹ
מִפְּנֵ֥י
עֲתַלְיָ֖הוּ
וְלֹ֥א
הוּמָֽת׃
3וַיְהִ֤י
אִתָּהּ֙
בֵּ֣ית
יְהוָ֔ה
מִתְחַבֵּ֖א
שֵׁ֣שׁ
שָׁנִ֑ים
וַעֲתַלְיָ֖ה
מֹלֶ֥כֶת
עַל־הָאָֽרֶץ׃
פ
4א
מל"ב יא 4:
דהי"ב כג 21-1
וּבַשָּׁנָ֣ה
הַ֠שְּׁבִיעִית
שָׁלַ֨ח
ב
מל"ב יא 4:
יב 2,
7,
9;
דהי"ב כב 11;
כג 1
יְהוֹיָדָ֜ע
וַיִּקַּ֣ח
׀
אֶת־שָׂרֵ֣י
*כְּתִיב וּקְרֵי
בתוך הטקסט המקראי, בעלי המסורה העירו מילים מסוימות אשר יש לקרוא אותן באופן שונה מהצורה הכתובה שלהן. המלה בצורתה הכתובה נקראת "כְּתִיב", ואופן קריאתה נקרא "קְרֵי".
מילות ה"כְּתִיב" מופיעות בסוגריים ובלי ניקוד ומיד אחריהן מילות ה"קְרֵי," באותיות כחולות. לדוגמה: ברא' ח 17: וּבְכָל־הָרֶ֛מֶשׂ הָרֹמֵ֥שׂ עַל־הָאָ֖רֶץ (הוצא) הַיְצֵ֣א אִתָּ֑ךְ ...
לעתים רחוקות, מופיע קרי ולא כתיב, כלומר מילה הנקראת למרות שאינה כתובה. לדוגמה: שפט' כ 13: וְלֹ֤א אָבוּ֙ בְּנֵ֣י בִּנְיָמִ֔ן לִשְׁמֹ֕עַ ...
יש גם מקרים אחדים של כתיב ולא קרי, כלומר מילה כתובה שאין לקרוא אותה. לדוגמה: ירמ' נא 3: אֶֽל־יִדְרֹ֤ךְ (ידרך) הַדֹּרֵךְ֙ קַשְׁתּ֔וֹ ...
(המאיות)
הַמֵּא֗וֹת
ג
מל"ב יא 4:
שמ"ב כ 23;
מל"ב יא 19
לַכָּרִי֙a2Kgs.11.4לַכָּרִיחיילים שכירים, שומרי ראש המלך
ד
מל"ב יא 4:
מל"א יד 28-27
וְלָ֣רָצִ֔יםb2Kgs.11.4רָצִיםחיילים שרצים לפני מרכבת המלך
וַיָּבֵ֥א
אֹתָ֛ם
אֵלָ֖יו
בֵּ֣ית
יְהוָ֑ה
וַיִּכְרֹת֩
לָהֶ֨ם
בְּרִ֜ית
וַיַּשְׁבַּ֤עc2Kgs.11.4יַּשְׁבַּעהשביע
אֹתָם֙
בְּבֵ֣ית
יְהוָ֔ה
וַיַּ֥רְא
אֹתָ֖ם
אֶת־בֶּן־הַמֶּֽלֶךְ׃
5וַיְצַוֵּ֣ם
לֵאמֹ֔ר
זֶ֥ה
הַדָּבָ֖ר
אֲשֶׁ֣ר
תַּעֲשׂ֑וּן
הַשְּׁלִשִׁ֤ית
מִכֶּם֙
א
מל"ב יא 5:
דהי"א ט 25
בָּאֵ֣י
הַשַּׁבָּ֔ת
וְשֹׁ֣מְרֵ֔י
מִשְׁמֶ֖רֶת
בֵּ֥ית
הַמֶּֽלֶךְ׃
6וְהַשְּׁלִשִׁית֙
בְּשַׁ֣עַר
ס֔וּרa2Kgs.11.6שַׁעַר סוּרשם אחד משערי בית המקדש, נקרא בדהי"ב כג 5 "שער היסוד"
וְהַשְּׁלִשִׁ֥ית
בַּשַּׁ֖עַר
אַחַ֣ר
הָרָצִ֑ים
וּשְׁמַרְתֶּ֛ם
אֶת־מִשְׁמֶ֥רֶת
הַבַּ֖יִת
מַסָּֽחb2Kgs.11.6מַסָּחשמירה מעולה, בקפדנות; או, בכל עבר; או, לפי התור׃
7וּשְׁתֵּ֤י
הַיָּדוֹת֙a2Kgs.11.7הַיָּדוֹתהחלקים, הקבוצות
בָּכֶ֔ם
כֹּ֖ל
יֹצְאֵ֣י
הַשַּׁבָּ֑ת
וְשָֽׁמְר֛וּ
אֶת־מִשְׁמֶ֥רֶת
בֵּית־יְהוָ֖ה
אֶל־הַמֶּֽלֶךְ׃
8וְהִקַּפְתֶּ֨ם
עַל־הַמֶּ֜לֶךְ
סָבִ֗יב
אִ֚ישׁ
וְכֵלָ֣יו
בְּיָד֔וֹ
וְהַבָּ֥א
אֶל־הַשְּׂדֵר֖וֹתa2Kgs.11.8אֶל־הַשְּׂדֵרוֹתלתוך שורות השומרים
יוּמָ֑ת
וִהְי֥וּ
אֶת־הַמֶּ֖לֶךְ
בְּצֵאת֥וֹ
וּבְבֹאֽוֹ׃
9וַֽיַּעֲשׂ֞וּ
שָׂרֵ֣י
*כְּתִיב וּקְרֵי
בתוך הטקסט המקראי, בעלי המסורה העירו מילים מסוימות אשר יש לקרוא אותן באופן שונה מהצורה הכתובה שלהן. המלה בצורתה הכתובה נקראת "כְּתִיב", ואופן קריאתה נקרא "קְרֵי".
מילות ה"כְּתִיב" מופיעות בסוגריים ובלי ניקוד ומיד אחריהן מילות ה"קְרֵי," באותיות כחולות. לדוגמה: ברא' ח 17: וּבְכָל־הָרֶ֛מֶשׂ הָרֹמֵ֥שׂ עַל־הָאָ֖רֶץ (הוצא) הַיְצֵ֣א אִתָּ֑ךְ ...
לעתים רחוקות, מופיע קרי ולא כתיב, כלומר מילה הנקראת למרות שאינה כתובה. לדוגמה: שפט' כ 13: וְלֹ֤א אָבוּ֙ בְּנֵ֣י בִּנְיָמִ֔ן לִשְׁמֹ֕עַ ...
יש גם מקרים אחדים של כתיב ולא קרי, כלומר מילה כתובה שאין לקרוא אותה. לדוגמה: ירמ' נא 3: אֶֽל־יִדְרֹ֤ךְ (ידרך) הַדֹּרֵךְ֙ קַשְׁתּ֔וֹ ...
(המאיות)
הַמֵּא֗וֹת
א
מל"ב יא 9:
דהי"ב כג 8
כְּכֹ֣ל
אֲשֶׁר־צִוָּה֮
יְהוֹיָדָ֣ע
הַכֹּהֵן֒
וַיִּקְחוּ֙
אִ֣ישׁ
אֶת־אֲנָשָׁ֔יו
בָּאֵ֣י
הַשַּׁבָּ֔ת
עִ֖ם
יֹצְאֵ֣י
הַשַּׁבָּ֑ת
וַיָּבֹ֖אוּ
אֶל־יְהוֹיָדָ֥ע
הַכֹּהֵֽן׃
10וַיִּתֵּ֨ן
הַכֹּהֵ֜ן
לְשָׂרֵ֣י
*כְּתִיב וּקְרֵי
בתוך הטקסט המקראי, בעלי המסורה העירו מילים מסוימות אשר יש לקרוא אותן באופן שונה מהצורה הכתובה שלהן. המלה בצורתה הכתובה נקראת "כְּתִיב", ואופן קריאתה נקרא "קְרֵי".
מילות ה"כְּתִיב" מופיעות בסוגריים ובלי ניקוד ומיד אחריהן מילות ה"קְרֵי," באותיות כחולות. לדוגמה: ברא' ח 17: וּבְכָל־הָרֶ֛מֶשׂ הָרֹמֵ֥שׂ עַל־הָאָ֖רֶץ (הוצא) הַיְצֵ֣א אִתָּ֑ךְ ...
לעתים רחוקות, מופיע קרי ולא כתיב, כלומר מילה הנקראת למרות שאינה כתובה. לדוגמה: שפט' כ 13: וְלֹ֤א אָבוּ֙ בְּנֵ֣י בִּנְיָמִ֔ן לִשְׁמֹ֕עַ ...
יש גם מקרים אחדים של כתיב ולא קרי, כלומר מילה כתובה שאין לקרוא אותה. לדוגמה: ירמ' נא 3: אֶֽל־יִדְרֹ֤ךְ (ידרך) הַדֹּרֵךְ֙ קַשְׁתּ֔וֹ ...
(המאיות)
הַמֵּא֗וֹת
אֶֽת־הַחֲנִית֙
א
מל"ב יא 10:
שמ"ב ח 7;
דהי"א יח 7
וְאֶת־הַשְּׁלָטִ֔יםa2Kgs.11.10הַשְּׁלָטִיםהמגִנים; או, אשפות החצים
אֲשֶׁ֖ר
לַמֶּ֣לֶךְ
דָּוִ֑ד
אֲשֶׁ֖ר
בְּבֵ֥ית
יְהוָֽה׃
11וַיַּעַמְד֨וּ
הָרָצִ֜ים
אִ֣ישׁ
׀
וְכֵלָ֣יו
בְּיָד֗וֹ
מִכֶּ֨תֶףa2Kgs.11.11כֶּתֶףצד
הַבַּ֤יִת
הַיְמָנִית֙b2Kgs.11.11הַיְמָנִיתהדרומית
עַד־כֶּ֤תֶף
הַבַּ֨יִת֙
הַשְּׂמָאלִ֔יתc2Kgs.11.11הַשְּׂמָאלִיתהצפונית
לַמִּזְבֵּ֖חַ
וְלַבָּ֑יִת
עַל־הַמֶּ֖לֶךְ
סָבִֽיב׃
12וַיּוֹצִ֣א
אֶת־בֶּן־הַמֶּ֗לֶךְ
וַיִּתֵּ֤ן
עָלָיו֙
א
מל"ב יא 12:
שמ"ב א 10
אֶת־הַנֵּ֨זֶר֙a2Kgs.11.12הַנֵּזֶרהכתר
ב
מל"ב יא 12:
שמות לא 18;
דבר' יז 20-18
וְאֶת־הָ֣עֵד֔וּתb2Kgs.11.12הָעֵדוּתספר התורה; או, חוקת המלוכה; או, תכשיטי המלכות
וַיַּמְלִ֥כוּ
אֹת֖וֹ
וַיִּמְשָׁחֻ֑הוּ
וַיַּכּוּ־כָ֔ף
וַיֹּאמְר֖וּ
ג
מל"ב יא 12:
שמ"א י 24;
שמ"ב טז 16;
מל"א א 25
יְחִ֥י
הַמֶּֽלֶךְ׃
ס
13א
מל"ב יא 13:
דהי"ב כג 12
וַתִּשְׁמַ֣ע
עֲתַלְיָ֔ה
אֶת־ק֥וֹל
הָֽרָצִ֖ין
הָעָ֑םa2Kgs.11.13אֶת... הָעָםאת קול השומרים ואת קול העם; בקטע המקביל בדהי"ב כג 12 כתוב: "את קול העם הרצים והמהללים את המלך"
וַתָּבֹ֥א
אֶל־הָעָ֖ם
בֵּ֥ית
יְהוָֽה׃
14וַתֵּ֡רֶא
וְהִנֵּ֣ה
הַמֶּלֶךְ֩
א
מל"ב יא 14:
כג 3
עֹמֵ֨ד
עַֽל־הָעַמּ֜וּדa2Kgs.11.14עַל־הָעַמּוּדליד העמוד
כַּמִּשְׁפָּ֗ט
וְהַשָּׂרִ֤ים
וְהַחֲצֹֽצְרוֹת֙
אֶל־הַמֶּ֔לֶךְ
ב
מל"ב יא 14:
מל"א א 40
וְכָל־עַ֤ם
הָאָ֨רֶץ֙
ג
מל"ב יא 14:
במד' י 10‡
שָׂמֵ֔חַ
וְתֹקֵ֖עַ
בַּחֲצֹֽצְר֑וֹת
ד
מל"ב יא 14:
ברא' לז 29‡
וַתִּקְרַ֤ע
עֲתַלְיָה֙
אֶת־בְּגָדֶ֔יהָ
וַתִּקְרָ֖א
ה
מל"ב יא 14:
ט 23
קֶ֥שֶׁר
קָֽשֶׁרb2Kgs.11.14קֶשֶׁר קָשֶׁרבגידה׃
ס
15וַיְצַו֩
יְהוֹיָדָ֨ע
הַכֹּהֵ֜ן
אֶת־שָׂרֵ֥י
*כְּתִיב וּקְרֵי
בתוך הטקסט המקראי, בעלי המסורה העירו מילים מסוימות אשר יש לקרוא אותן באופן שונה מהצורה הכתובה שלהן. המלה בצורתה הכתובה נקראת "כְּתִיב", ואופן קריאתה נקרא "קְרֵי".
מילות ה"כְּתִיב" מופיעות בסוגריים ובלי ניקוד ומיד אחריהן מילות ה"קְרֵי," באותיות כחולות. לדוגמה: ברא' ח 17: וּבְכָל־הָרֶ֛מֶשׂ הָרֹמֵ֥שׂ עַל־הָאָ֖רֶץ (הוצא) הַיְצֵ֣א אִתָּ֑ךְ ...
לעתים רחוקות, מופיע קרי ולא כתיב, כלומר מילה הנקראת למרות שאינה כתובה. לדוגמה: שפט' כ 13: וְלֹ֤א אָבוּ֙ בְּנֵ֣י בִּנְיָמִ֔ן לִשְׁמֹ֕עַ ...
יש גם מקרים אחדים של כתיב ולא קרי, כלומר מילה כתובה שאין לקרוא אותה. לדוגמה: ירמ' נא 3: אֶֽל־יִדְרֹ֤ךְ (ידרך) הַדֹּרֵךְ֙ קַשְׁתּ֔וֹ ...
(המיאות)
הַמֵּא֣וֹת
׀
פְּקֻדֵ֣י
הַחַ֗יִל
וַיֹּ֤אמֶר
אֲלֵיהֶם֙
הוֹצִ֤יאוּ
אֹתָהּ֙
אֶל־מִבֵּ֣ית
לַשְּׂדֵרֹ֔תa2Kgs.11.15אֶל־מִבֵּית לַשְּׂדֵרֹתאל מחוץ לשורות השומרים, ז"א אל מחוץ לתחומי חצרות המקדש
וְהַבָּ֥א
אַחֲרֶ֖יהָ
הָמֵ֣תb2Kgs.11.15וְהַבָּא אַחֲרֶיהָ הָמֵתותמיתו כל מי שיבוא אחריה
בֶּחָ֑רֶב
כִּ֚י
אָמַ֣ר
הַכֹּהֵ֔ן
א
מל"ב יא 15:
מל"א ב 30
אַל־תּוּמַ֖ת
בֵּ֥ית
יְהוָֽה׃
16וַיָּשִׂ֤מוּ
לָהּ֙
יָדַ֔יִם
וַתָּב֛וֹא
א
מל"ב יא 16:
נחמ' ג 28
דֶּֽרֶךְ־מְב֥וֹא
הַסּוּסִ֖ים
בֵּ֣ית
הַמֶּ֑לֶךְ
ב
מל"ב יא 16:
ברא' ט 6;
ויק' כד 17
וַתּוּמַ֖ת
שָֽׁם׃
ס
17א
מל"ב יא 17:
יהושע כד 25;
דהי"ב טו 12;
לד 31
וַיִּכְרֹ֨ת
יְהוֹיָדָ֜ע
אֶֽת־הַבְּרִ֗ית
בֵּ֤ין
יְהוָה֙
ב
מל"ב יא 17:
שמ"א י 25;
שמ"ב ה 3
וּבֵ֤ין
הַמֶּ֨לֶךְ֙
וּבֵ֣ין
הָעָ֔ם
לִהְי֥וֹת
לְעָ֖ם
לַֽיהוָ֑ה
וּבֵ֥ין
הַמֶּ֖לֶךְ
וּבֵ֥ין
הָעָֽם׃
18וַיָּבֹ֣אוּ
כָל־עַם֩
הָאָ֨רֶץ
א
מל"ב יא 18:
מל"א טז 32;
מל"ב י 21,
27-26
בֵּית־הַבַּ֜עַל
ב
מל"ב יא 18:
דבר' יב 3-2‡
וַֽיִּתְּצֻ֗הוּa2Kgs.11.18יִּתְּצֻהוּהרסו אותו
אֶת־*כְּתִיב וּקְרֵי
בתוך הטקסט המקראי, בעלי המסורה העירו מילים מסוימות אשר יש לקרוא אותן באופן שונה מהצורה הכתובה שלהן. המלה בצורתה הכתובה נקראת "כְּתִיב", ואופן קריאתה נקרא "קְרֵי".
מילות ה"כְּתִיב" מופיעות בסוגריים ובלי ניקוד ומיד אחריהן מילות ה"קְרֵי," באותיות כחולות. לדוגמה: ברא' ח 17: וּבְכָל־הָרֶ֛מֶשׂ הָרֹמֵ֥שׂ עַל־הָאָ֖רֶץ (הוצא) הַיְצֵ֣א אִתָּ֑ךְ ...
לעתים רחוקות, מופיע קרי ולא כתיב, כלומר מילה הנקראת למרות שאינה כתובה. לדוגמה: שפט' כ 13: וְלֹ֤א אָבוּ֙ בְּנֵ֣י בִּנְיָמִ֔ן לִשְׁמֹ֕עַ ...
יש גם מקרים אחדים של כתיב ולא קרי, כלומר מילה כתובה שאין לקרוא אותה. לדוגמה: ירמ' נא 3: אֶֽל־יִדְרֹ֤ךְ (ידרך) הַדֹּרֵךְ֙ קַשְׁתּ֔וֹ ...
(מזבחתו)
מִזְבְּחֹתָ֤יוb2Kgs.11.18צְלָמָיופסליו
וְאֶת־צְלָמָיו֙
שִׁבְּר֣וּ
הֵיטֵ֔ב
ג
מל"ב יא 18:
מל"א יח 40;
מל"ב י 25
וְאֵ֗ת
מַתָּן֙
כֹּהֵ֣ן
הַבַּ֔עַל
הָרְג֖וּ
לִפְנֵ֣י
הַֽמִּזְבְּח֑וֹת
וַיָּ֧שֶׂם
הַכֹּהֵ֛ןc2Kgs.11.18פְּקֻדּוֹתשומרים
פְּקֻדּ֖וֹת
עַל־בֵּ֥ית
יְהוָֽה׃
19וַיִּקַּ֣ח
אֶת־שָׂרֵ֣י
הַ֠מֵּאוֹת
א
מל"ב יא 19:
יא 4
וְאֶת־הַכָּרִ֨י
וְאֶת־הָרָצִ֜ים
וְאֵ֣ת
׀
כָּל־עַ֣ם
הָאָ֗רֶץ
וַיֹּרִ֤ידוּ
אֶת־הַמֶּ֨לֶךְ֙
מִבֵּ֣ית
יְהוָ֔ה
וַיָּב֛וֹאוּ
ב
מל"ב יא 19:
יא 6
דֶּֽרֶך־שַׁ֥עַר
הָרָצִ֖ים
בֵּ֣ית
הַמֶּ֑לֶךְ
וַיֵּ֖שֶׁב
עַל־כִּסֵּ֥א
הַמְּלָכִֽים׃
20א
מל"ב יא 20:
משלי יא 10
וַיִּשְׂמַ֥ח
כָּל־עַם־הָאָ֖רֶץ
וְהָעִ֣יר
שָׁקָ֑טָה
וְאֶת־עֲתַלְיָ֛הוּ
הֵמִ֥יתוּ
בַחֶ֖רֶב
בֵּ֥ית
*כְּתִיב וּקְרֵי
בתוך הטקסט המקראי, בעלי המסורה העירו מילים מסוימות אשר יש לקרוא אותן באופן שונה מהצורה הכתובה שלהן. המלה בצורתה הכתובה נקראת "כְּתִיב", ואופן קריאתה נקרא "קְרֵי".
מילות ה"כְּתִיב" מופיעות בסוגריים ובלי ניקוד ומיד אחריהן מילות ה"קְרֵי," באותיות כחולות. לדוגמה: ברא' ח 17: וּבְכָל־הָרֶ֛מֶשׂ הָרֹמֵ֥שׂ עַל־הָאָ֖רֶץ (הוצא) הַיְצֵ֣א אִתָּ֑ךְ ...
לעתים רחוקות, מופיע קרי ולא כתיב, כלומר מילה הנקראת למרות שאינה כתובה. לדוגמה: שפט' כ 13: וְלֹ֤א אָבוּ֙ בְּנֵ֣י בִּנְיָמִ֔ן לִשְׁמֹ֕עַ ...
יש גם מקרים אחדים של כתיב ולא קרי, כלומר מילה כתובה שאין לקרוא אותה. לדוגמה: ירמ' נא 3: אֶֽל־יִדְרֹ֤ךְ (ידרך) הַדֹּרֵךְ֙ קַשְׁתּ֔וֹ ...
(מלך)
הַמֶּֽלֶךְa2Kgs.11.20בֵּית הַמֶּלֶךְליד בית המלך׃
ס