דברי הימים ב כו
דברי הימים ב פרק כו
מלכות עוזיהו
1וַיִּקְח֞וּ כָּל־עַ֤ם יְהוּדָה֙ א דהי"ב כו 1: מתי א 8 אֶת־עֻזִּיָּ֔הוּ וְה֕וּא בֶּן־שֵׁ֥שׁ עֶשְׂרֵ֖ה שָׁנָ֑ה וַיַּמְלִ֣יכוּ אֹת֔וֹ תַּ֖חַת אָבִ֥יו אֲמַצְיָֽהוּ׃ 2ה֚וּא בָּנָ֣ה א דהי"ב כו 2: מל"א ט 26; מל"ב טז 6; דהי"ב ח 17 אֶת־אֵיל֔וֹת וַיְשִׁיבֶ֖הָa2Chr.26.2יְשִׁיבֶהָהחזיר אותה לִֽיהוּדָ֑ה אַחֲרֵ֥י ב דהי"ב כו 2: מל"א ב 10‡ שְׁכַֽב־הַמֶּ֖לֶךְ עִם־אֲבֹתָֽיו׃ פ
3א
דהי"ב כו 3:
מל"ב טו 3-2
בֶּן־שֵׁ֨שׁ
עֶשְׂרֵ֤ה
שָׁנָה֙
עֻזִּיָּ֣הוּ
בְמָלְכ֔וֹ
וַחֲמִשִּׁ֤ים
וּשְׁתַּ֨יִם֙
שָׁנָ֔ה
מָלַ֖ךְ
בִּירוּשָׁלִָ֑ם
וְשֵׁ֣ם
אִמּ֔וֹ
*כְּתִיב וּקְרֵי
בתוך הטקסט המקראי, בעלי המסורה העירו מילים מסוימות אשר יש לקרוא אותן באופן שונה מהצורה הכתובה שלהן. המלה בצורתה הכתובה נקראת "כְּתִיב", ואופן קריאתה נקרא "קְרֵי".
מילות ה"כְּתִיב" מופיעות בסוגריים ובלי ניקוד ומיד אחריהן מילות ה"קְרֵי," באותיות כחולות. לדוגמה: ברא' ח 17: וּבְכָל־הָרֶ֛מֶשׂ הָרֹמֵ֥שׂ עַל־הָאָ֖רֶץ (הוצא) הַיְצֵ֣א אִתָּ֑ךְ ...
לעתים רחוקות, מופיע קרי ולא כתיב, כלומר מילה הנקראת למרות שאינה כתובה. לדוגמה: שפט' כ 13: וְלֹ֤א אָבוּ֙ בְּנֵ֣י בִּנְיָמִ֔ן לִשְׁמֹ֕עַ ...
יש גם מקרים אחדים של כתיב ולא קרי, כלומר מילה כתובה שאין לקרוא אותה. לדוגמה: ירמ' נא 3: אֶֽל־יִדְרֹ֤ךְ (ידרך) הַדֹּרֵךְ֙ קַשְׁתּ֔וֹ ...
(יכיליה)
יְכָלְיָ֖ה
מִן־יְרוּשָׁלִָֽם׃
4א
דהי"ב כו 4:
כה 2‡
וַיַּ֥עַשׂ
הַיָּשָׁ֖ר
בְּעֵינֵ֣י
יְהוָ֑ה
כְּכֹ֥ל
אֲשֶׁר־עָשָׂ֖ה
אֲמַצְיָ֥הוּ
אָבִֽיו׃
5וַיְהִי֙
לִדְרֹ֣שׁa2Chr.26.5וַיְהִי לִדְרֹשׁהוא דרש את
אֱלֹהִ֔ים
בִּימֵ֣י
זְכַרְיָ֔הוּ
א
דהי"ב כו 5:
דנ' א 17
הַמֵּבִ֖ין
בִּרְאֹ֣ת
הָאֱלֹהִ֑יםb2Chr.26.5הַמֵּבִין בִּרְאֹת הָאֱלֹהִיםשעזר לו להבין איך לירוא את אלוהים
ב
דהי"ב כו 5:
טו 2
וּבִימֵי֙
דָּרְשׁ֣וֹ
אֶת־יְהוָ֔ה
הִצְלִיח֖וֹ
הָאֱלֹהִֽים׃
ס
6וַיֵּצֵא֙
א
דהי"ב כו 6:
ישע' יד 29
וַיִּלָּ֣חֶם
בַּפְּלִשְׁתִּ֔ים
וַיִּפְרֹ֞ץ
אֶת־ח֣וֹמַת
גַּ֗ת
וְאֵת֙
חוֹמַ֣ת
יַבְנֵ֔ה
וְאֵ֖ת
חוֹמַ֣ת
ב
דהי"ב כו 6:
יהושע טו 46‡
אַשְׁדּ֑וֹד
וַיִּבְנֶ֣ה
עָרִ֔ים
בְּאַשְׁדּ֖וֹד
וּבַפְּלִשְׁתִּֽים׃
7א
דהי"ב כו 7:
כא 16
וַיַּעְזְרֵ֨הוּ
הָֽאֱלֹהִ֜ים
עַל־פְּלִשְׁתִּ֧ים
וְעַל־*כְּתִיב וּקְרֵי
בתוך הטקסט המקראי, בעלי המסורה העירו מילים מסוימות אשר יש לקרוא אותן באופן שונה מהצורה הכתובה שלהן. המלה בצורתה הכתובה נקראת "כְּתִיב", ואופן קריאתה נקרא "קְרֵי".
מילות ה"כְּתִיב" מופיעות בסוגריים ובלי ניקוד ומיד אחריהן מילות ה"קְרֵי," באותיות כחולות. לדוגמה: ברא' ח 17: וּבְכָל־הָרֶ֛מֶשׂ הָרֹמֵ֥שׂ עַל־הָאָ֖רֶץ (הוצא) הַיְצֵ֣א אִתָּ֑ךְ ...
לעתים רחוקות, מופיע קרי ולא כתיב, כלומר מילה הנקראת למרות שאינה כתובה. לדוגמה: שפט' כ 13: וְלֹ֤א אָבוּ֙ בְּנֵ֣י בִּנְיָמִ֔ן לִשְׁמֹ֕עַ ...
יש גם מקרים אחדים של כתיב ולא קרי, כלומר מילה כתובה שאין לקרוא אותה. לדוגמה: ירמ' נא 3: אֶֽל־יִדְרֹ֤ךְ (ידרך) הַדֹּרֵךְ֙ קַשְׁתּ֔וֹ ...
(הערביים)
הָֽעַרְבִ֛ים
הַיֹּשְׁבִ֥ים
בְּגוּר־בָּ֖עַל
וְהַמְּעוּנִֽים׃
8וַיִּתְּנ֧וּ
הָֽעַמּוֹנִ֛יםa2Chr.26.8הָעַמּוֹנִיםלפי תה"ש: המעונים
א
דהי"ב כו 8:
שמ"ב ח 2
מִנְחָ֖הb2Chr.26.8מִנְחָהמתנה
לְעֻזִּיָּ֑הוּ
וַיֵּ֤לֶךְ
שְׁמוֹ֙c2Chr.26.8יֵּלֶךְ שְׁמוֹיצא שמו, יצאה תהילתו
עַד־לְב֣וֹא
מִצְרַ֔יִם
כִּ֥י
הֶחֱזִ֖יק
עַד־לְמָֽעְלָהd2Chr.26.8הֶחֱזִיק עַד־לְמָעְלָההתחזק הרבה׃
9וַיִּ֨בֶן
עֻזִּיָּ֤הוּ
מִגְדָּלִים֙
בִּיר֣וּשָׁלִַ֔ם
א
דהי"ב כו 9:
כה 23
עַל־שַׁ֧עַר
הַפִּנָּ֛ה
ב
דהי"ב כו 9:
נחמ' ב 13,
15;
ג 13
וְעַל־שַׁ֥עַר
הַגַּ֖יְא
ג
דהי"ב כו 9:
נחמ' ג 19,
25-24
וְעַל־הַמִּקְצ֑וֹעַa2Chr.26.9הַמִּקְצוֹעַהפינה
וַֽיְחַזְּקֵֽם׃
10וַיִּ֨בֶן
מִגְדָּלִ֜ים
בַּמִּדְבָּ֗ר
א
דהי"ב כו 10:
דבר' ו 11;
ירמ' ב 13;
נחמ' ט 25
וַיַּחְצֹב֙a2Chr.26.10יַּחְצֹבחפר
בֹּר֣וֹת
רַבִּ֔ים
כִּ֤י
מִקְנֶה־רַּב֙
הָ֣יָה
ל֔וֹ
ב
דהי"ב כו 10:
דהי"א כז 28‡
וּבַשְּׁפֵלָ֖ה
וּבַמִּישׁ֑וֹר
אִכָּרִ֣ים
וְכֹֽרְמִ֗ים
בֶּהָרִים֙
וּבַכַּרְמֶ֔ל
כִּֽי־אֹהֵ֥ב
אֲדָמָ֖ה
הָיָֽה׃
ס
11וַיְהִ֣י
לְעֻזִּיָּ֡הוּ
חַיִל֩
עֹשֵׂ֨ה
מִלְחָמָ֜ה
יוֹצְאֵ֧י
צָבָ֣א
לִגְד֗וּד
בְּמִסְפַּר֙
פְּקֻדָּתָ֔םa2Chr.26.11בְּמִסְפַּר פְּקֻדָּתָםשנספרו במפקד; או, לכל גדוד היה מספר חיילים שווה וקבוע
בְּיַד֙
*כְּתִיב וּקְרֵי
בתוך הטקסט המקראי, בעלי המסורה העירו מילים מסוימות אשר יש לקרוא אותן באופן שונה מהצורה הכתובה שלהן. המלה בצורתה הכתובה נקראת "כְּתִיב", ואופן קריאתה נקרא "קְרֵי".
מילות ה"כְּתִיב" מופיעות בסוגריים ובלי ניקוד ומיד אחריהן מילות ה"קְרֵי," באותיות כחולות. לדוגמה: ברא' ח 17: וּבְכָל־הָרֶ֛מֶשׂ הָרֹמֵ֥שׂ עַל־הָאָ֖רֶץ (הוצא) הַיְצֵ֣א אִתָּ֑ךְ ...
לעתים רחוקות, מופיע קרי ולא כתיב, כלומר מילה הנקראת למרות שאינה כתובה. לדוגמה: שפט' כ 13: וְלֹ֤א אָבוּ֙ בְּנֵ֣י בִּנְיָמִ֔ן לִשְׁמֹ֕עַ ...
יש גם מקרים אחדים של כתיב ולא קרי, כלומר מילה כתובה שאין לקרוא אותה. לדוגמה: ירמ' נא 3: אֶֽל־יִדְרֹ֤ךְ (ידרך) הַדֹּרֵךְ֙ קַשְׁתּ֔וֹ ...
(יעואל)
יְעִיאֵ֣ל
הַסּוֹפֵ֔ר
וּמַעֲשֵׂיָ֖הוּ
הַשּׁוֹטֵ֑ר
עַ֚ל
יַד־חֲנַנְיָ֔הוּb2Chr.26.11עַל יַד־חֲנַנְיָהוּבסמכות סמכות חנניהו
מִשָּׂרֵ֖י
הַמֶּֽלֶךְ׃
12כֹּ֠ל
מִסְפַּ֞ר
רָאשֵׁ֤י
הָאָבוֹת֙
לְגִבּ֣וֹרֵי
חָ֔יִל
אַלְפַּ֖יִם
וְשֵׁ֥שׁ
מֵאֽוֹת׃
13וְעַל־יָדָם֩
חֵ֨יל
צָבָ֜א
א
דהי"ב כו 13:
כה 5
שְׁלֹ֧שׁ
מֵא֣וֹת
אֶ֗לֶף
וְשִׁבְעַ֤ת
אֲלָפִים֙
וַחֲמֵ֣שׁ
מֵא֔וֹת
עוֹשֵׂ֥י
מִלְחָמָ֖ה
בְּכֹ֣חַ
חָ֑יִל
לַעְזֹ֥ר
לַמֶּ֖לֶךְ
עַל־הָאוֹיֵֽב׃
14וַיָּכֶן֩
לָהֶ֨ם
עֻזִּיָּ֜הוּ
לְכָל־הַצָּבָ֗א
מָגִנִּ֤ים
וּרְמָחִים֙a2Chr.26.14רְמָחִיםחניתות
וְכ֣וֹבָעִ֔ים
וְשִׁרְיֹנ֖וֹתb2Chr.26.14שִׁרְיֹנוֹתבגד עשוי עור או בד ועליו תפורות לוחיות או טבעות נחושת צמודות זו לזו כדי להגן על החלק העליון של הגוף
וּקְשָׁת֑וֹת
וּלְאַבְנֵ֖י
קְלָעִֽים׃
15וַיַּ֣עַשׂ
׀
בִּירוּשָׁלִַ֨ם
חִשְּׁבֹנ֜וֹת
מַחֲשֶׁ֣בֶת
חוֹשֵׁ֗בa2Chr.26.15חִשְּׁבֹנוֹת מַחֲשֶׁבֶת חוֹשֵׁבכלי מלחמה שנעשו בידי אומנים
לִהְי֤וֹת
עַל־הַמִּגְדָּלִים֙
וְעַל־הַפִּנּ֔וֹת
לִירוֹא֙b2Chr.26.15לִירוֹאלירות
בַּֽחִצִּ֔ים
וּבָאֲבָנִ֖ים
גְּדֹל֑וֹת
וַיֵּצֵ֤א
שְׁמוֹ֙
עַד־לְמֵ֣רָח֔וֹק
כִּֽי־הִפְלִ֥יא
לְהֵעָזֵ֖ר
עַ֥ד
כִּֽי־חָזָֽק׃
16א
דהי"ב כו 16:
דבר' לב 15;
דהי"ב כה 19
וּכְחֶזְקָת֗וֹ
גָּבַ֤הּ
לִבּוֹ֙
עַד־לְהַשְׁחִ֔יתa2Chr.26.16גָּבַהּ... לְהַשְׁחִיתגאוותו גרמה לו לעשות מעשים מושחתים
וַיִּמְעַ֖לb2Chr.26.16יִּמְעַלבגד
בַּיהוָ֣ה
אֱלֹהָ֑יו
ב
דהי"ב כו 16:
שמ"א יג 9;
מל"א יג 4-1
וַיָּבֹא֙
אֶל־הֵיכַ֣ל
יְהוָ֔ה
לְהַקְטִ֖יר
ג
דהי"ב כו 16:
שמות לא 8‡
עַל־מִזְבַּ֥ח
הַקְּטֹֽרֶת׃
17וַיָּבֹ֥א
אַחֲרָ֖יו
א
דהי"ב כו 17:
דהי"א ה 36
עֲזַרְיָ֣הוּ
הַכֹּהֵ֑ן
וְעִמּ֞וֹ
כֹּהֲנִ֧ים
׀
לַיהוָ֛ה
שְׁמוֹנִ֖ים
בְּנֵי־חָֽיִל׃
18א
דהי"ב כו 18:
יט 2
וַיַּעַמְד֞וּ
עַל־עֻזִּיָּ֣הוּ
הַמֶּ֗לֶךְ
וַיֹּ֤אמְרוּ
לוֹ֙
ב
דהי"ב כו 18:
במד' ג 10;
יז 5-4
לֹא־לְךָ֣
עֻזִּיָּ֗הוּ
לְהַקְטִיר֙
לַֽיהוָ֔ה
כִּ֣י
ג
דהי"ב כו 18:
שמות ל 8-7
לַכֹּהֲנִ֧ים
בְּנֵי־אַהֲרֹ֛ן
הַמְקֻדָּשִׁ֖ים
לְהַקְטִ֑יר
צֵ֤א
מִן־הַמִּקְדָּשׁ֙
כִּ֣י
מָעַ֔לְתָּ
וְלֹֽא־לְךָ֥
לְכָב֖וֹדa2Chr.26.18לֹא־לְךָ לְכָבוֹדלא יביא לך כבוד
מֵיְהוָ֥ה
אֱלֹהִֽים׃
19וַיִּזְעַף֙a2Chr.26.19יִּזְעַףכעס
עֻזִּיָּ֔הוּ
וּבְיָד֥וֹ
מִקְטֶ֖רֶתb2Chr.26.19מִקְטֶרֶתכלי קטורת
לְהַקְטִ֑יר
וּבְזַעְפּ֣וֹ
עִם־הַכֹּהֲנִ֗ים
א
דהי"ב כו 19:
מל"ב ה 1‡
וְ֠הַצָּרַעַת
זָרְחָ֨הc2Chr.26.19זָרְחָהפרצה
בְמִצְח֜וֹ
לִפְנֵ֤י
הַכֹּֽהֲנִים֙
בְּבֵ֣ית
יְהוָ֔ה
מֵעַ֖ל
לְמִזְבַּ֥ח
הַקְּטֹֽרֶת׃
20וַיִּ֣פֶן
אֵלָ֡יו
עֲזַרְיָהוּ֩
כֹהֵ֨ן
הָרֹ֜אשׁa2Chr.26.20כֹהֵן הָרֹאשׁהכוהן הגדול
וְכָל־הַכֹּהֲנִ֗ים
וְהִנֵּה־ה֤וּא
מְצֹרָע֙
בְּמִצְח֔וֹ
וַיַּבְהִל֖וּהוּb2Chr.26.20יַּבְהִלוּהוּהוציאו אותו מהר
מִשָּׁ֑ם
וְגַם־הוּא֙
נִדְחַ֣ף
לָצֵ֔אתc2Chr.26.20נִדְחַף לָצֵאתרצה לצאת מהר
כִּ֥י
נִגְּע֖וֹ
יְהוָֽה׃
21א
דהי"ב כו 21:
מל"ב טו 7-5
וַיְהִי֩
עֻזִּיָּ֨הוּ
הַמֶּ֜לֶךְ
מְצֹרָ֣ע
׀
עַד־י֣וֹם
מוֹת֗וֹ
ב
דהי"ב כו 21:
ויק' יג 46;
במד' יב 14
וַיֵּ֜שֶׁב
בֵּ֤ית
*כְּתִיב וּקְרֵי
בתוך הטקסט המקראי, בעלי המסורה העירו מילים מסוימות אשר יש לקרוא אותן באופן שונה מהצורה הכתובה שלהן. המלה בצורתה הכתובה נקראת "כְּתִיב", ואופן קריאתה נקרא "קְרֵי".
מילות ה"כְּתִיב" מופיעות בסוגריים ובלי ניקוד ומיד אחריהן מילות ה"קְרֵי," באותיות כחולות. לדוגמה: ברא' ח 17: וּבְכָל־הָרֶ֛מֶשׂ הָרֹמֵ֥שׂ עַל־הָאָ֖רֶץ (הוצא) הַיְצֵ֣א אִתָּ֑ךְ ...
לעתים רחוקות, מופיע קרי ולא כתיב, כלומר מילה הנקראת למרות שאינה כתובה. לדוגמה: שפט' כ 13: וְלֹ֤א אָבוּ֙ בְּנֵ֣י בִּנְיָמִ֔ן לִשְׁמֹ֕עַ ...
יש גם מקרים אחדים של כתיב ולא קרי, כלומר מילה כתובה שאין לקרוא אותה. לדוגמה: ירמ' נא 3: אֶֽל־יִדְרֹ֤ךְ (ידרך) הַדֹּרֵךְ֙ קַשְׁתּ֔וֹ ...
(החפשות)
הַֽחָפְשִׁית֙a2Chr.26.21בֵּית הַחָפְשִׁיתבבית מבודד
מְצֹרָ֔ע
כִּ֥י
נִגְזַ֖ר
מִבֵּ֣ית
יְהוָ֑ה
וְיוֹתָ֤ם
בְּנוֹ֙
עַל־בֵּ֣ית
הַמֶּ֔לֶךְ
שׁוֹפֵ֖ט
אֶת־עַ֥ם
הָאָֽרֶץ׃
22וְיֶ֨תֶר֙
דִּבְרֵ֣י
עֻזִּיָּ֔הוּ
הָרִאשֹׁנִ֖ים
וְהָאֲחֲרֹנִ֑ים
כָּתַ֛ב
א
דהי"ב כו 22:
ישע' א 1
יְשַֽׁעְיָ֥הוּ
בֶן־אָמ֖וֹץ
הַנָּבִֽיא׃
23א
דהי"ב כו 23:
מל"א ב 10‡;
ישע' ו 1
וַיִּשְׁכַּ֨ב
עֻזִּיָּ֜הוּ
עִם־אֲבֹתָ֗יו
וַיִּקְבְּר֨וּ
אֹת֤וֹ
עִם־אֲבֹתָיו֙
ב
דהי"ב כו 23:
כא 20;
כח 27
בִּשְׂדֵ֤ה
הַקְּבוּרָה֙
אֲשֶׁ֣ר
לַמְּלָכִ֔ים
כִּ֥י
אָמְר֖וּ
מְצוֹרָ֣ע
ה֑וּא
וַיִּמְלֹ֛ךְ
יוֹתָ֥ם
בְּנ֖וֹ
תַּחְתָּֽיו׃
פ