מלכים א כא
מלכים א פרק כא
אחאב וכרם נבות היזרעאלי
1וַיְהִ֗י
אַחַר֙
הַדְּבָרִ֣ים
הָאֵ֔לֶּה
כֶּ֧רֶם
הָיָ֛ה
לְנָב֥וֹת
הַיִּזְרְעֵאלִ֖י
אֲשֶׁ֣ר
א
מל"א כא 1:
יח 46‡
בְּיִזְרְעֶ֑אל
אֵ֚צֶל
הֵיכַ֣לa1Kgs.21.1הֵיכַלארמון
אַחְאָ֔ב
מֶ֖לֶךְ
שֹׁמְרֽוֹן׃
2וַיְדַבֵּ֣ר
אַחְאָ֣ב
אֶל־נָב֣וֹת
׀
לֵאמֹר֩
׀
א
מל"א כא 2:
שמ"א ח 14
תְּנָה־לִּ֨י
אֶֽת־כַּרְמְךָ֜
וִֽיהִי־לִ֣י
לְגַן־יָרָ֗ק
כִּ֣י
ה֤וּא
קָרוֹב֙
אֵ֣צֶל
בֵּיתִ֔י
וְאֶתְּנָ֤ה
לְךָ֙
תַּחְתָּ֔יו
כֶּ֖רֶם
ט֣וֹב
מִמֶּ֑נּוּ
אִ֚ם
ט֣וֹב
בְּעֵינֶ֔יךָ
אֶתְּנָה־לְךָ֥
כֶ֖סֶף
מְחִ֥יר
זֶֽהa1Kgs.21.2מְחִיר זֶהשווה לערך הכרם׃
3וַיֹּ֥אמֶר
נָב֖וֹת
אֶל־אַחְאָ֑ב
א
מל"א כא 3:
שמ"א כד 7;
כו 11;
כג 17;
דהי"א יא 19
חָלִ֤ילָה
לִּי֙
מֵֽיהוָ֔ה
מִתִּתִּ֛יa1Kgs.21.3מִתִּתִּילתת
אֶת־נַחֲלַ֥ת
אֲבֹתַ֖י
לָֽךְ׃
4א
מל"א כא 4:
כ 43
וַיָּבֹא֩
אַחְאָ֨ב
אֶל־בֵּית֜וֹ
סַ֣ר
וְזָעֵ֗ףa1Kgs.21.4סַר וְזָעֵףעצוב וכועס
עַל־הַדָּבָר֙
אֲשֶׁר־דִּבֶּ֣ר
אֵלָ֗יו
נָבוֹת֙
הַיִּזְרְעֵאלִ֔י
וַיֹּ֕אמֶר
לֹֽא־אֶתֵּ֥ן
לְךָ֖
אֶת־נַחֲלַ֣ת
אֲבוֹתָ֑י
וַיִּשְׁכַּב֙
עַל־מִטָּת֔וֹ
וַיַּסֵּ֥ב
אֶת־פָּנָ֖יוb1Kgs.21.4יַּסֵּב אֶת־פָּנָיוהפנה את פניו לקיר
וְלֹֽא־אָ֥כַל
לָֽחֶם׃
5וַתָּבֹ֥א
אֵלָ֖יו
א
מל"א כא 5:
טז 31‡
אִיזֶ֣בֶל
אִשְׁתּ֑וֹ
וַתְּדַבֵּ֣ר
אֵלָ֗יו
מַה־זֶּה֙
רוּחֲךָ֣
סָרָ֔ה
וְאֵינְךָ֖
אֹכֵ֥ל
לָֽחֶם׃
6וַיְדַבֵּ֣ר
אֵלֶ֗יהָ
כִּֽי־אֲ֠דַבֵּרa1Kgs.21.6כִּי־אֲדַבֵּרמפני שדיברתי
אֶל־נָב֨וֹת
הַיִּזְרְעֵאלִ֜י
וָאֹ֣מַר
ל֗וֹ
תְּנָה־לִּ֤י
אֶֽת־כַּרְמְךָ֙
בְּכֶ֔סֶף
א֚וֹ
אִם־חָפֵ֣ץ
אַתָּ֔ה
אֶתְּנָה־לְךָ֥
כֶ֖רֶם
תַּחְתָּ֑יו
וַיֹּ֕אמֶר
לֹֽא־אֶתֵּ֥ן
לְךָ֖
אֶת־כַּרְמִֽי׃
7וַתֹּ֤אמֶר
אֵלָיו֙
אִיזֶ֣בֶל
אִשְׁתּ֔וֹ
אַתָּ֕ה
עַתָּ֛ה
א
מל"א כא 7:
שמ"א ח 14
תַּעֲשֶׂ֥ה
מְלוּכָ֖ה
עַל־יִשְׂרָאֵ֑לa1Kgs.21.7אַתָּה... יִשְׂרָאֵלכך אתה מולך על ישראל?; או, הגיע הזמן שתתחיל להראות שאתה המלך בישראל
ק֤וּם
אֱכָל־לֶ֨חֶם֙
וְיִטַ֣ב
לִבֶּ֔ךָb1Kgs.21.7וְיִטַב לִבֶּךָישמח לבך; או, התעודד
אֲנִי֙
אֶתֵּ֣ן
לְךָ֔
אֶת־כֶּ֖רֶם
נָב֥וֹת
הַיִּזְרְעֵאלִֽי׃
8וַתִּכְתֹּ֤ב
סְפָרִים֙
בְּשֵׁ֣ם
אַחְאָ֔ב
וַתַּחְתֹּ֖ם
א
מל"א כא 8:
ברא' לח 18‡
בְּחֹתָמ֑וֹ
וַתִּשְׁלַ֣ח
*כְּתִיב וּקְרֵי
בתוך הטקסט המקראי, בעלי המסורה העירו מילים מסוימות אשר יש לקרוא אותן באופן שונה מהצורה הכתובה שלהן. המלה בצורתה הכתובה נקראת "כְּתִיב", ואופן קריאתה נקרא "קְרֵי".
מילות ה"כְּתִיב" מופיעות בסוגריים ובלי ניקוד ומיד אחריהן מילות ה"קְרֵי," באותיות כחולות. לדוגמה: ברא' ח 17: וּבְכָל־הָרֶ֛מֶשׂ הָרֹמֵ֥שׂ עַל־הָאָ֖רֶץ (הוצא) הַיְצֵ֣א אִתָּ֑ךְ ...
לעתים רחוקות, מופיע קרי ולא כתיב, כלומר מילה הנקראת למרות שאינה כתובה. לדוגמה: שפט' כ 13: וְלֹ֤א אָבוּ֙ בְּנֵ֣י בִּנְיָמִ֔ן לִשְׁמֹ֕עַ ...
יש גם מקרים אחדים של כתיב ולא קרי, כלומר מילה כתובה שאין לקרוא אותה. לדוגמה: ירמ' נא 3: אֶֽל־יִדְרֹ֤ךְ (ידרך) הַדֹּרֵךְ֙ קַשְׁתּ֔וֹ ...
(הספרים)
סְפָרִ֗ים
ב
מל"א כא 8:
כ 7‡
אֶל־הַזְקֵנִ֤ים
וְאֶל־הַֽחֹרִים֙a1Kgs.21.8חֹרִיםשרים, אצילים
אֲשֶׁ֣ר
בְּעִיר֔וֹ
הַיֹּשְׁבִ֖ים
אֶת־נָבֽוֹת׃
9וַתִּכְתֹּ֥ב
בַּסְּפָרִ֖ים
לֵאמֹ֑ר
קִֽרְאוּ־צ֔וֹם
וְהוֹשִׁ֥יבוּ
אֶת־נָב֖וֹת
בְּרֹ֥אשׁ
הָעָֽם׃
10וְ֠הוֹשִׁיבוּ
שְׁנַ֨יִם
אֲנָשִׁ֥ים
א
מל"א כא 10:
שפט' יט 22‡;
מה"ש ו 11
בְּנֵֽי־בְלִיַּעַל֮a1Kgs.21.10בְּנֵי־בְלִיַּעַלרשעים
נֶגְדּוֹ֒
וִיעִדֻ֣הוּ
לֵאמֹ֔ר
ב
מל"א כא 10:
שמות כב 27;
ויק' כד 16-10;
איוב א 5;
ב 9
בֵּרַ֥כְתָּb1Kgs.21.10בֵּרַכְתָּקיללת
אֱלֹהִ֖ים
וָמֶ֑לֶךְ
וְהוֹצִיאֻ֥הוּ
ג
מל"א כא 10:
ויק' כ 2‡
וְסִקְלֻ֖הוּc1Kgs.21.10סִקְלֻהוּרִגמו אותו באבנים
וְיָמֹֽת׃
11וַיַּעֲשׂוּ֩
אַנְשֵׁ֨י
עִיר֜וֹ
הַזְּקֵנִ֣ים
וְהַחֹרִ֗ים
אֲשֶׁ֤ר
הַיֹּֽשְׁבִים֙
בְּעִיר֔וֹ
כַּאֲשֶׁ֛ר
שָׁלְחָ֥ה
אֲלֵיהֶ֖ם
אִיזָ֑בֶל
כַּאֲשֶׁ֤ר
כָּתוּב֙
בַּסְּפָרִ֔ים
אֲשֶׁ֥ר
שָׁלְחָ֖ה
אֲלֵיהֶֽם׃
12א
מל"א כא 12:
שפט' כ 26‡
קָרְא֖וּ
צ֑וֹם
וְהֹשִׁ֥יבוּ
אֶת־נָב֖וֹת
בְּרֹ֥אשׁ
הָעָֽם׃
13וַ֠יָּבֹאוּ
שְׁנֵ֨י
הָאֲנָשִׁ֥ים
בְּנֵֽי־בְלִיַּעַל֮
וַיֵּשְׁב֣וּ
נֶגְדּוֹ֒a1Kgs.21.13נֶגְדּוֹמולו
וַיְעִדֻהוּ֩
אַנְשֵׁ֨י
הַבְּלִיַּ֜עַל
אֶת־נָב֗וֹת
נֶ֤גֶדb1Kgs.21.13נֶגֶדבנוכחות
הָעָם֙
לֵאמֹ֔ר
בֵּרַ֥ךְ
נָב֛וֹת
אֱלֹהִ֖ים
וָמֶ֑לֶךְ
א
מל"א כא 13:
מל"ב ט 26
וַיֹּצִאֻ֨הוּ֙
מִח֣וּץ
לָעִ֔יר
וַיִּסְקְלֻ֥הוּ
בָאֲבָנִ֖ים
וַיָּמֹֽת׃
14וַֽיִּשְׁלְח֖וּ
אֶל־אִיזֶ֣בֶל
לֵאמֹ֑ר
סֻקַּ֥ל
נָב֖וֹת
וַיָּמֹֽת׃
15וַֽיְהִי֙
כִּשְׁמֹ֣עַ
אִיזֶ֔בֶל
כִּֽי־סֻקַּ֥ל
נָב֖וֹת
וַיָּמֹ֑ת
וַתֹּ֨אמֶר
אִיזֶ֜בֶל
אֶל־אַחְאָ֗ב
ק֣וּם
רֵ֞שׁa1Kgs.21.15רֵשׁקח
אֶת־כֶּ֣רֶם
׀
נָב֣וֹת
הַיִּזְרְעֵאלִ֗י
אֲשֶׁ֤ר
מֵאֵן֙b1Kgs.21.15מֵאֵןסירב
לָתֶת־לְךָ֣
בְכֶ֔סֶף
כִּ֣י
אֵ֥ין
נָב֛וֹת
חַ֖י
כִּי־מֵֽת׃
16וַיְהִ֛י
כִּשְׁמֹ֥עַ
אַחְאָ֖ב
כִּ֣י
מֵ֣ת
נָב֑וֹת
וַיָּ֣קָם
אַחְאָ֗ב
לָרֶ֛דֶת
אֶל־כֶּ֛רֶם
נָב֥וֹת
הַיִּזְרְעֵאלִ֖י
לְרִשְׁתּֽוֹ׃
ס
17וַיְהִי֙
דְּבַר־יְהוָ֔ה
אֶל־אֵלִיָּ֥הוּ
הַתִּשְׁבִּ֖י
לֵאמֹֽר׃
18ק֣וּם
רֵ֗ד
לִקְרַ֛את
אַחְאָ֥ב
מֶֽלֶךְ־יִשְׂרָאֵ֖ל
א
מל"א כא 18:
טז 29
אֲשֶׁ֣ר
בְּשֹׁמְר֑וֹן
הִנֵּה֙
בְּכֶ֣רֶם
נָב֔וֹת
אֲשֶׁר־יָ֥רַד
שָׁ֖ם
לְרִשְׁתּֽוֹ׃
19וְדִבַּרְתָּ֨
אֵלָ֜יו
לֵאמֹ֗ר
כֹּ֚ה
אָמַ֣ר
יְהוָ֔ה
א
מל"א כא 19:
שמ"ב יב 9;
יחז' מו 18
הֲרָצַ֖חְתָּ
וְגַם־יָרָ֑שְׁתָּ
וְדִבַּרְתָּ֨
אֵלָ֜יו
לֵאמֹ֗ר
כֹּ֚ה
אָמַ֣ר
יְהוָ֔ה
ב
מל"א כא 19:
כב 38;
מל"ב ט 26
בִּמְק֗וֹם
אֲשֶׁ֨ר
לָקְק֤וּ
הַכְּלָבִים֙
אֶת־דַּ֣ם
נָב֔וֹת
ג
מל"א כא 19:
תהל' סח 24
יָלֹ֧קּוּa1Kgs.21.19יָלֹקּוּילקקו
הַכְּלָבִ֛ים
אֶת־דָּמְךָ֖
גַּם־אָֽתָּה׃
20וַיֹּ֤אמֶר
אַחְאָב֙
אֶל־אֵ֣לִיָּ֔הוּ
א
מל"א כא 20:
יח 17
הַֽמְצָאתַ֖נִיa1Kgs.21.20הַמְצָאתַנִיהאם מצאת אותי
אֹיְבִ֑י
וַיֹּ֣אמֶר
מָצָ֔אתִי
יַ֚עַן
ב
מל"א כא 20:
כא 25;
מל"ב יז 17;
רומ' ז 14
הִתְמַכֶּרְךָ֔b1Kgs.21.20הִתְמַכֶּרְךָהתמסרת
לַעֲשׂ֥וֹת
הָרַ֖ע
בְּעֵינֵ֥י
יְהוָֽה׃
21הִנְנִ֨י
*כְּתִיב וּקְרֵי
בתוך הטקסט המקראי, בעלי המסורה העירו מילים מסוימות אשר יש לקרוא אותן באופן שונה מהצורה הכתובה שלהן. המלה בצורתה הכתובה נקראת "כְּתִיב", ואופן קריאתה נקרא "קְרֵי".
מילות ה"כְּתִיב" מופיעות בסוגריים ובלי ניקוד ומיד אחריהן מילות ה"קְרֵי," באותיות כחולות. לדוגמה: ברא' ח 17: וּבְכָל־הָרֶ֛מֶשׂ הָרֹמֵ֥שׂ עַל־הָאָ֖רֶץ (הוצא) הַיְצֵ֣א אִתָּ֑ךְ ...
לעתים רחוקות, מופיע קרי ולא כתיב, כלומר מילה הנקראת למרות שאינה כתובה. לדוגמה: שפט' כ 13: וְלֹ֤א אָבוּ֙ בְּנֵ֣י בִּנְיָמִ֔ן לִשְׁמֹ֕עַ ...
יש גם מקרים אחדים של כתיב ולא קרי, כלומר מילה כתובה שאין לקרוא אותה. לדוגמה: ירמ' נא 3: אֶֽל־יִדְרֹ֤ךְ (ידרך) הַדֹּרֵךְ֙ קַשְׁתּ֔וֹ ...
(מבי)
מֵבִ֤יא
אֵלֶ֨יךָ֙
רָעָ֔ה
וּבִעַרְתִּ֖י
אַחֲרֶ֑יךָa1Kgs.21.21בִעַרְתִּי אַחֲרֶיךָאשרוף ואכלה, אשמיד את צאצאיך
וְהִכְרַתִּ֤י
לְאַחְאָב֙
מַשְׁתִּ֣ין
בְּקִ֔ירb1Kgs.21.21מַשְׁתִּין בְּקִירזָכָר; או, כלב
וְעָצ֥וּר
וְעָז֖וּבc1Kgs.21.21עָצוּר וְעָזוּבעבד או בן חורין; או, מהנכבד ביותר עד העלוב ביותר; או, נשוי או רווק
בְּיִשְׂרָאֵֽל׃
22א
מל"א כא 22:
טו 29
וְנָתַתִּ֣י
אֶת־בֵּיתְךָ֗
ב
מל"א כא 22:
טז 3
כְּבֵית֙
יָרָבְעָ֣ם
בֶּן־נְבָ֔ט
וּכְבֵ֖ית
בַּעְשָׁ֣א
בֶן־אֲחִיָּ֑ה
אֶל־הַכַּ֨עַס֙
אֲשֶׁ֣ר
ג
מל"א כא 22:
שפט' ב 12‡
הִכְעַ֔סְתָּ
ד
מל"א כא 22:
יב 30;
יג 34;
יד 16;
מל"ב יז 21
וַֽתַּחֲטִ֖א
אֶת־יִשְׂרָאֵֽל׃
23וְגַ֨ם־לְאִיזֶ֔בֶלa1Kgs.21.23לְאִיזֶבֶלעל אודות איזבל
דִּבֶּ֥ר
יְהוָ֖ה
לֵאמֹ֑ר
א
מל"א כא 23:
מל"ב ט 10,
37-30
הַכְּלָבִ֛ים
יֹאכְל֥וּ
אֶת־אִיזֶ֖בֶל
בְּחֵ֥ל
ב
מל"א כא 23:
יח 45‡
יִזְרְעֶֽאלb1Kgs.21.23חֵל יִזְרְעֶאלבתוך חומת יזרעאל; או, בשדה יזרעאל (במל"ב ט 10, 36 מופיע: חלק יזראל)׃
24א
מל"א כא 24:
יד 11;
טז 4
הַמֵּ֤ת
לְאַחְאָב֙
בָּעִ֔יר
יֹאכְל֖וּ
הַכְּלָבִ֑ים
וְהַמֵּת֙
בַּשָּׂדֶ֔ה
יֹאכְל֖וּ
ע֥וֹף
הַשָּׁמָֽיִם׃
25רַ֚ק
א
מל"א כא 25:
טז 33-30;
כא 20
לֹֽא־הָיָ֣ה
כְאַחְאָ֔ב
אֲשֶׁ֣ר
הִתְמַכֵּ֔רa1Kgs.21.25הִתְמַכֵּרהתמסר
לַעֲשׂ֥וֹת
הָרַ֖ע
בְּעֵינֵ֣י
יְהוָ֑ה
אֲשֶׁר־הֵסַ֥תָּהb1Kgs.21.25הֵסַתָּההסיתה
אֹת֖וֹ
אִיזֶ֥בֶל
אִשְׁתּֽוֹ׃
26וַיַּתְעֵ֣ב
מְאֹ֔דa1Kgs.21.26יַּתְעֵב מְאֹדעשה מעשי תועבה רבים
לָלֶ֖כֶת
אַחֲרֵ֣י
א
מל"א כא 26:
טו 12;
מל"ב יז 12;
כא 21;
כג 24
הַגִּלֻּלִ֑יםb1Kgs.21.26הַגִּלֻּלִיםהצואה, מילת גנאי לאלילים
כְּכֹל֙
אֲשֶׁ֣ר
ב
מל"א כא 26:
ברא' טו 16;
ויק' יח 30-24;
מל"ב כא 11
עָשׂ֣וּ
הָאֱמֹרִ֔י
אֲשֶׁר֙
הוֹרִ֣ישׁc1Kgs.21.26הוֹרִישׁגירש
יְהוָ֔ה
מִפְּנֵ֖י
בְּנֵ֥י
יִשְׂרָאֵֽל׃
ס
27וַיְהִי֩
כִשְׁמֹ֨עַ
אַחְאָ֜ב
אֶת־הַדְּבָרִ֤ים
הָאֵ֨לֶּה֙
א
מל"א כא 27:
ברא' לז 29‡
וַיִּקְרַ֣ע
בְּגָדָ֔יו
ב
מל"א כא 27:
ברא' לז 34‡
וַיָּֽשֶׂם־שַׂ֥ק
עַל־בְּשָׂר֖וֹ
ג
מל"א כא 27:
שפט' כ 26‡
וַיָּצ֑וֹם
וַיִּשְׁכַּ֣ב
בַּשָּׂ֔ק
וַיְהַלֵּ֖ךְ
אַֽטa1Kgs.21.27יְהַלֵּךְ אַטלאט, בהכנעה, בדיכאון׃
ס
28וַֽיְהִי֙
דְּבַר־יְהוָ֔ה
אֶל־אֵלִיָּ֥הוּ
הַתִּשְׁבִּ֖י
לֵאמֹֽר׃
29הֲֽרָאִ֔יתָ
כִּֽי־נִכְנַ֥ע
אַחְאָ֖ב
מִלְּפָנָ֑י
יַ֜עַן
א
מל"א כא 29:
דהי"ב יב 6‡
כִּֽי־נִכְנַ֣עa1Kgs.21.29יַעַן כִּי־נִכְנַעמכיוון שנכנע
מִפָּנַ֗י
לֹֽא־*כְּתִיב וּקְרֵי
בתוך הטקסט המקראי, בעלי המסורה העירו מילים מסוימות אשר יש לקרוא אותן באופן שונה מהצורה הכתובה שלהן. המלה בצורתה הכתובה נקראת "כְּתִיב", ואופן קריאתה נקרא "קְרֵי".
מילות ה"כְּתִיב" מופיעות בסוגריים ובלי ניקוד ומיד אחריהן מילות ה"קְרֵי," באותיות כחולות. לדוגמה: ברא' ח 17: וּבְכָל־הָרֶ֛מֶשׂ הָרֹמֵ֥שׂ עַל־הָאָ֖רֶץ (הוצא) הַיְצֵ֣א אִתָּ֑ךְ ...
לעתים רחוקות, מופיע קרי ולא כתיב, כלומר מילה הנקראת למרות שאינה כתובה. לדוגמה: שפט' כ 13: וְלֹ֤א אָבוּ֙ בְּנֵ֣י בִּנְיָמִ֔ן לִשְׁמֹ֕עַ ...
יש גם מקרים אחדים של כתיב ולא קרי, כלומר מילה כתובה שאין לקרוא אותה. לדוגמה: ירמ' נא 3: אֶֽל־יִדְרֹ֤ךְ (ידרך) הַדֹּרֵךְ֙ קַשְׁתּ֔וֹ ...
(אבי)
אָבִ֤יא
הָֽרָעָה֙
בְּיָמָ֔יו
ב
מל"א כא 29:
מל"ב ט 27-25
בִּימֵ֣י
בְנ֔וֹ
אָבִ֥יא
הָרָעָ֖ה
עַל־בֵּיתֽוֹ׃